Mokėmės įdomiau

Ir mokymas, ir mokymasis nuotoliniu būdu – labai nelengvas darbas. Integruota matematikos- technologijų pamoka „Proporcija. Kiek sveria maisto produktai?“, kuri vasario 9 dieną vyko 7 klasei – bandymas mokymą(-si) padaryti patrauklesnį, įdomesnį. Todėl pamoką ir pradėjome įdomia užduotimi: kam lygi visų skaičių, esančių telefono klaviatūroje, sandauga.

 Matematikos mokytoja Aldona Gelažauskienė ir technologijų mokytoja Aušra Asakavičienė nusprendė kartu su mokiniais paskaičiuoti, kiek produktų reikės gaminant įvairius patiekalus. Kadangi artėja Užgavėnės, nutarėme paskaičiuoti, kiek produktų reikės Užgavėnių blynams išsikepti. Pasinaudojome vienu iš daugelio internete siūlomų receptų. Mokiniai turėjo visus produktus padidinti, kad gautų ne 4 porcijas, kaip nurodyta recepte, o 6 porcijas. Matematikos mokytoja paaiškino, kaip suskaičiuoti naudojantis proporcija. Technologijų mokytoja patarė mokiniams, kaip pasiimti reikiamą kiekį produkto, neturint svarstyklių. Ji supažindino su lentele, kurioje nurodyta, kiek gramų sveria įvairių produktų, esančių 1 stiklinėje, 1 šaukšte, 1 šaukštelyje. Taigi mokiniai turėjo ir suskaičiuoti reikiamą produkto kiekį gramais, ir nurodyti to produkto kiekį, jeigu būtų naudojamasi stiklinėmis arba šaukštu, šaukšteliu.

Kita užduotis buvo sumažinti visus sąlygoje duoto pyrago produktus, kai yra nurodyta, kiek sumažėja  vienas iš produktų.

O pamokos pabaigoje buvo pasiūlyta įdomi užduotis: „Turime du smėlio laikrodžius – 7 min. ir 11 min. Sausainius reikia kepti 15 min. Kaip šiais laikrodžiais tiksliai pamatuoti 15 minučių laiką?“. Pamokoje nepavyko rasti teisingo atsakymo, todėl ši užduotis liko namų darbams.

Matematikos mokytoja Aldona Gelažauskienė